Vergadering : Gezamenlijke commissievergadering Omgeving en Economie / Sociaal Domein en Bestuur, 14 januari 2014 19:30:00
Algemene vergader informatie
Opties bij deze vergadering
(1)
vergaderstukkenAgenda
Hoofdvergadering
-
Dit agendapunt heeft als doel een korte informatie uitwisseling van actuele
onderwerpen tussen de commissieleden en de portefeuillehouders. Maximaal twee onderwerpen per fractie. -
In Lattrop bevindt zich een perceel weiland, ingesloten tussen de bestaande straat Kraakenhof, de Ottershagenweg en een groter weiland ten westen van de locatie. In de Structuurvisie Dinkelland is deze locatie aangewezen als ontwikkelingslocatie om woningbouw mogelijk te maken. De gemeente is eigenaar van deze locatie. Er zijn diverse onderzoeken verricht om te beoordelen of de locatie met woningbouw ontwikkeld kan worden, er is een stedenbouwkundige schets gemaakt en een beeldkwaliteitsplan. Dit heeft in een eerder stadium geleid tot een ontwerp bestemmingsplan dat voorziet in het mogelijk maken van de bouw van 6 woningen.
-
Het afvalbeheer is in de gemeente Dinkelland tot nu toe toegespitst op de uitvoering van de wettelijke taken. In het restafval dat nu verbrand wordt in de afvalverbrandingsinstallaties zitten nog veel waardevolle grondstoffen. Om deze grondstoffen uit het restafval te houden dienen gemeenten hun afvalbeheer aan te passen. Van afvalinzamelaar wordt een gemeente grondstoffenregisseur.
-
Met ingang van 1 januari 2015 komen op het terrein van zorg, welzijn, werk en inkomen drie grote taken naar de gemeenten: de invoering van de Participatiewet, de overgang van onderdelen uit de Algemene Wet Bijzonder Ziektekosten (AWBZ) naar de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) en de overname van de gehele zorg voor de jeugd.
Met het oog op deze taken is de visie nota “Omzien Naar Elkaar, een integrale visie op de invoering van de drie decentralisaties in het sociale domein” ontwikkeld.Vergaderstukken
-
De raad van Dinkelland oefent het werkgeverschap uit over de medewerkers van de griffie van Dinkelland. Bij de start van het dualisme en de invoering van de griffierfunctie in 2003 heeft de raad besluiten genomen om vorm en inhoud te geven aan deze rol van griffiewerkgever.
In het kader van een update en herijking van de rol en bevoegdheden van de raad als werkgever van de medewerkers van griffie wordt voorgesteld de feitelijke uitoefening van de werkgeverstaken te delegeren aan een uit drie leden van de raad bestaande werkgeverscommissie.Vergaderstukken